Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Anketa

Těšíte se na jaro?

Celkem hlasů:
1418
Hlasování začalo:
1. 12. 2015
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností

Svátek

Svátek má Teodor

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 1
DNES: 184
TÝDEN: 184
CELKEM: 127078

Obsah

ŽIVOTNÍ SITUACE

« Zpět na Strom životních situací

Zdravotní pojištění českého občana mimo území členských států EU, EHP či Švýcarska

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Zdravotní pojištění českého občana mimo území členských států EU, EHP či Švýcarska

4. Základní informace k životní situaci

V případě potřeby neodkladné zdravotní péče (např. úrazu), jejíž potřeba nastala během pobytu v cizině (mimo státy EU, EHP a Švýcarsko), nahradí zdravotní pojišťovna vynaložené náklady na tuto péči, avšak pouze do výše stanovené pro úhradu takové péče na území České republiky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat pojištěnec nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Ze zdravotního pojištění se pojištěncům na základě jejich žádosti poskytne náhrada nákladů, které vynaložili na neodkladnou zdravotní péči, jejíž potřeba nastala během pobytu v cizině, a to pouze do výše stanovené pro úhradu takových služeb, pokud by byly poskytnuty na území České republiky.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Osobní návštěvou pobočky příslušné zdravotní pojišťovny (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Informace vám poskytnou pracovníci zdravotních pojišťoven.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Průkaz pojištěnce a případné další doklady podle pokynů zdravotní pojišťovny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny (vyplňuje přímo zdravotní pojišťovna).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

18. Jaké jsou související předpisy

Bilaterální smlouvy o sociálním zabezpečení (zahrnující oblast zdravotního pojištění)
Mezivládní dohody o bezplatném poskytování zdravotní péče

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy naleznete na internetových stránkách příslušných zdravotních pojišťoven.

22. Další informace

 

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo zdravotnictví České republiky - odbor dohledu nad zdravotním pojištěním

26. Kontaktní osoba

Mgr. Bc. Roman Odložilík

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.09.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.11.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace