Obsah
ŽIVOTNÍ SITUACE
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Přihlášení novorozence do zdravotní pojišťovny
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Přihlášení novorozence do zdravotní pojišťovny
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Zákonný zástupce novorozence.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí (zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů).
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Oznámení o narození pojištěnce lze uskutečnit písemně nebo osobně v příslušné zdravotní pojišťovně (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Na úředním místě příslušné zdravotní pojišťovny.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Předložte rodný list dítěte.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Na příslušné zdravotní pojišťovně (oznámení pojištěnce, evidenční list zdravotní pojišťovny).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Za nesplnění oznamovací povinnosti může příslušná zdravotní pojišťovna uložit pokutu až do výše 10 000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
- příslušnou zdravotní pojišťovnu,
- Ministerstvo zdravotnictví České republiky - odbor dohledu nad zdravotním pojištěním.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo zdravotnictví České republiky - odbor dohledu nad zdravotním pojištěním
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace