Životní situace

Životní situace

Nastavení velikosti písma
Zmenšit písmo o 10%
Zvětšit písmo o 10%
◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK

ŽIVOTNÍ SITUACE

« Zpět na Strom životních situací

Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Problémy občanů České republiky při poruchách vozidla nebo zadržení vozidla pro technickou nezpůsobilost v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná řidič vozidla či spolucestující nebo zmocněná osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě poruchy vozidla je nejčastějším řešením zajištění opravy v příslušném zařízení v zahraničí nebo odtahu do České republiky (k provedení opravy).
V případě zadržení vozidla pro technickou nezpůsobilost žádá místní policie rovněž zajištění opravy nebo odtahu do České republiky.
Je možné kontaktovat i zastupitelský úřad České republiky v zahraničí, jestliže není český občan schopen řešit situaci samostatně.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Dle konkrétní situace kontaktujte:

  • opravnu vozidel,
  • odtahovou službu,
  • místního poskytovatele pomoci motoristům,
  • případně orgány policie,

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici:

  • platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost,
  • řidičský průkaz,
  • osvědčení o technické způsobilosti vozidla,
  • doklad o uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (zelená karta).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Nutnost vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách vzniklé situace.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Záleží na tom, jaké lhůty jsou v konkrétní věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení konkrétní situace.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech vzniklé situace; mohou to být např. pracovníci opravny, odtahová služba, policie, tlumočník a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétní situace a ustanovení právních předpisů cizího státu.
V zásadě je však žádáno podání relevantních informací týkajících se stavu vozidla apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK